Edumeelsus, uuendused, innovatsioon, areng – need kõik on seotud ka inimeste oskuste ja hoiakutega ning uudishimuga kõige uue vastu. Kas otsid aktiivselt ise infot netiavarustest või soovid aktiivsemat sorti kogemuste vahetamist? Lisaks laste, auto ja kodu muretsemisele paneb natuke muretsema ka enda äri ja ideede jagamine? Koolitajaid ja raamatuid on nii palju ja raske on endale parimaid valikuid teha, et mitte liigselt aega kulutada.

Aga ilma ka ei saa. Kui soovid oma ettevõttega läbi murda liikumatult Sinu kohal olevast klaaslaest, siis pead ette valmistama, tegema plaani ning tegutsema. Alustada on lihtsam, kui tundub – lase inimestel endale huvitavatel teemadel rääkida ja küsi ise aktiivselt. Suur osa kõige olulisemast infost tuleb teiste samas olukorras olevate inimeste kaudu…

SA EI OLE TEFLONIST, MIDAGI JÄÄB ALATI KÜLGE

Teadmiste kogumiseks võib olla erinevaid liikuma panevaid jõude alustades sellest, et Sul on igav kuni surmahirmuni välja. Loodetavasti on Sinu motivatsioon kuskil nende äärmuste vahel. Õppimise protsess toimib kõige paremini läbi info töötlemise ning praktilise käiste üleskäärimise ja käte mustaks tegemise. Kõige kiiremat arengut võid aga oodata, kui muutud õpitaval teemal lausa maniakaalseks – hommikust õhtuni mõtled sel teemal, näed ehk undki, tarbid meeletult palju infot ja räägid lähedastele sellest kogu aeg. Varsti leiad end uuest reaalsusest – midagi on jäädavalt Sinu arusaamistes muutunud. Selline fookus on äge!

ALUSTADES EI PEAGI TEADMA, KUHU JÕUAD

Oletame, et Sul on soov kasvatada oma teadmisi veebimüügist, et alustada oma ärile uue müügikanali loomist. No ja siis uuridki teenusepakkujate veebilehti, loed Äripäevas avaldatud artiklit kellegi eduloost, kuskilt jääb viide silma raamatule, satud Facebooki gruppi, osaled inglisekeelses webinar’is, ostad ligipääsu tarkvarale, pommitad Eesti panku … ja see kõik kestab paar kuud. Kas Sa arvasid alguses, et nii läheb? Aga see tee on põnev, sest sõna otseses mõttes iga järgmise kivi ümber pööramisel tuleb midagi uut ja huvitavat välja. Enne kui arugi saad, on kogu Su ettekujutus veebimüügist palju laiem ja selle asemel, et leida lisamüügi väljundit veebis, teed oma ettevõtte strateegia ringi, lood uued turunduskanalid ja müügiprotsessid, vaatad kliendisuhetele uue pilguga ning vaatad kaugemale tulevikku. Lase ennast üllatada ja edu tuleb Su juurde.

LEIA ENDALE SOBIVAD KANALID INFO TARBIMISEKS

Lihtsalt uskumatu, kui palju võimalusi Sul on valida info tarbimise viise. Mõned neist on vähem agressiivsed Sinu vaba aja suhtes – videoid vaadata ja raamatuid, artikleid või blogi saab lugeda igal hetkel, kui oled selleks valmis. Samas klassikoolitused ja juhendamine nõuavad Su täielikku tähelepanu konkreetsel ajal ja kohas. Valik on Sinu, aga miks mitte võtta kombinatsioon kõigest sellest, et lasta soovitud teemal endast täiesti läbi käia. Sa tarbid ju infot erinevate meeltega.

Sa tarbid ju infot erinevate meeltega

VÕTA JA ANNA!

Inimesed on harjunud toimetama ühiskondades. Oled Sa proovinud teadlikult liituda mingi klubi või liikumisega, millel on Sinuga sarnased huvid ja eesmärgid? Paljud meist ei vaja tegelikult suurt sõpruskonda, sest reaalselt on kõigil vähe aega ning suhetesse tuleb panustada. Samas sõpradelt saab eelkõige toetust, positiivseid emotsioone ja kaasaelamist. Küll aga ei saa tingimata abi Sinu äri kasvatamiseks. Teisalt, kas oled mõelnud anda teistele nõu lähtuvalt enda kogemusest? Tundub kuidagi ametliku konstruktsioonina? Mitte tingimata! Proovi näiteks liituda #EDULIIGA Facebook’i grupiga, kus arutatakse Sulle olulisel teemal. Alguses vaata pealt ja võta siis ka sõna. Teadmiste arendamisel on alati kaks külge – võtmine ja andmine – kuid mõlemad arendavad Sind ja viivad uute avastusteni.